niedziela, 3 maja 2015

34. Anders Bardal

Dzień dobry,
Weekend majowy powoli dobiega końca, ja jednak mam jeszcze 3 dodatkowe dni. Dziś przede mną wyzwanie.. Muszę napisać 10 listów na 3 strony A4. Założę się, że moja ręka będzie odpadać pod wieczór :)
Mam ważny komunikat. Doszło do plagiatu, treści zamieszczone na moim blogu, który prowadzę ponad rok, zostały skopiowane. Nie życzę sobie tego, ponieważ już gdzieś zamieszczałam wpis, że zabraniam kopiowania. Styl prowadzenia bloga to mój indywidualny pomysł. Posty są tworzone na podstawie spójnego szablonu. Skoki narciarskie to moja pasja, każdy post jest pisany od serca i takie przypadki odbierają mi chęć do pisania. Miałam zamiar usunąć to wszystko, bo nie chce patrzeć jak ktoś żeruje na mojej inwencji twórczej i mówi, że to jego/jej.
Dziękuję z całego serca Magdalenie, która swoimi słowami sprawiła, że zmieniłam zdanie. Nie będę rezygnowała z tego co dla mnie ważne ze względu na takie osoby, jednak podkreślam, że jest to karalne - prawa autorskie.
Następny konkurs pojawi się po 12 maja ze względu na jedną prośbę by odbył się on nieco później. Bądźcie więc uważni jeżeli macie zamiar w nim wziąć udział :)
Mackenzie Boyd-Clowes wraca na skocznię! Kanadyjczyk postanowił wrócić. Bardzo się z tego powodu cieszę, bo po sezonie 2013/14, który był dla niego bardzo udany, zdziwiłam się i rozczarowałam, gdy ogłosił, że kończy karierę a przecież to taki młody zawodnik :)
Zarówno ten, jak i następny post poświęcę ważnym postaciom w skokach narciarskich, którzy zakończyli niedawno karierę i którym pragnę oddać hołd za to co osiągnęli w tej pięknej dziedzinie sportu.

*.*


Kraj: Norwegia
Data urodzenia: 24 sierpień 1982 r. w Steinkjer
Klub: Steinkjer Skiklubb
Rekord życiowy: 227 m na Letalnicy w Planicy (17 marzec 2011 r.)

Były reprezentant Norwegii w skokach narciarskich. Zdobywca Pucharu Świata w sezonie 2011/2012. W sezonie 2012/2013 zajął drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji generalnej. Mistrz Świata w skokach narciarskich na skoczni normalnej w 2013 roku. Czterokrotny Wicemistrz Świata. Brązowy medalista Igrzysk Olimpijskich z Soczi. Srebrny i brązowy medalista Mistrzostw Świata w Lotach Narciarskich. Dwukrotny zwycięzca Pucharu Kontynentalnego.

 
Nie posiadam kartki Bardala ale mam zdjęcie z jego autografem. Do teraz ciężko mi pogodzić się z myślą, że tego oto zawodnika nie zobaczymy już na skoczniach w Polsce czy też na każdej innej. Zrezygnował będąc na szczycie, w świetnej formie. Pamiętam jak niedawno przeżywałam jego upadek w Wiśle. Cierpiał i właśnie te wydarzenie poniekąd wpłynęło na jego decyzje. Już kiedyś to pisałam.. Norwegia to drugi kraj zaraz za naszym, za który trzymam mocno kciuki. Anders Bardal zadebiutował w Pucharze Świata w 2001 roku w Willingen, gdzie już na pierwszych zawodach udało mu się zapunktować zajmując 28. miejsce. Był czołowym skoczkiem w swoim kraju i teraz z pewnością będzie inaczej. Sezon 2014/15 pokazał, że kraj taki jak Norwegia nie musi martwić się, że zabraknie im utalentowanych zawodników, bo ich tam jest od groma - Frofang, Sjoeen itd. Anders otrzymał medal Holmenkollen w 2015 roku za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sportu jaką są skoki narciarskie. Uważam, że zasłużył na to w pełni. Poczuł się doceniony i jak już wcześniej pisałam, zrezygnował ze skoków będąc na szczycie, jego forma nie spadła i gdyby chciał to na upartego mógłby dalej skakać ale ten 33-letni mężczyzna chce zająć się rodziną i pójść inną drogą. To kolejny zawodnik, który miał zaszczyt skakać z Adamem Małyszem. Kończy się pewna era skoków i zacznie nowa ale czy będzie lepsza? Dowiemy się za jakiś czas.
Zapewne nikt o nim nie zapomni i kto wie.. Może wkrótce jakaś skocznia będzie jego imienia :)
Inni skoczkowie powinni brać z niego przykład, nigdy nie zapomnę jego pięknych, długich i precyzyjnych skoków. Żegnaj Anders i powodzenia!
Ciężko otrzymać autograf, ponieważ Norweski Związek Narciarski pracuje teraz kiepsko i nie mam pojęcia jak w inny sposób dostać od niego autograf, którego nie powinno zresztą zabraknąć u każdego kolekcjonera. Spotykając Andersa na zawodach nie było problemu z otrzymaniem kartki, jednak ja miałam wiele razy pecha i mam jedynie zdjęcie :)
Gdzieś miałam zapisany pewien adres ale nie mogę znaleźć tamtego zeszytu. Gdy się odnajdzie to zaktualizuję post.
Możecie próbować prosić o autograf na adres związku ale nie obiecuję, że dostaniecie odpowiedź:

Anders Bardal
Norges Skiforbund
Ulleval stadion
0840 Oslo


Pozdrawiam! :)

Nie wyrażam zgody na kopiowanie treści zamieszczonych na moim blogu.

6 komentarzy:

  1. Gratuluję zdobyczy;) kończy się pewna epoka skoków, więkoszość skoczków których ja pamiętam z dzieciństwa zakonczyło juz karierę i będzie mi ich brakować w kolejnych sezonach :( cieszy za to powrót Mackenziego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję ;)
    Ja reaktywowałam swojego bloga więc zapraszam ;)
    autografy-patrycji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń