piątek, 5 sierpnia 2016

81. Georg Späth

Witajcie,
Nadszedł w końcu ten dzień, czas na rozpoczęcie Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro :) Z pewnością już kilkukrotnie pisałam tu o tym, że skoki narciarskie to nie jedyna dyscyplina sportu, którą się interesuję. Igrzyska Olimpijskie to jedna z moich ulubionych imprez sportowych. Zachęcam miłośników sportu do zakupu Skarbu Kibica wraz z Przeglądem Sportowym, można znaleźć tam dokładne kalendarze i rozpiski, mi z pewnością się takowy przyda, bo staram się oglądać wszystko. Warto dzisiaj zarwać noc i od 00:55 do 4:00 obejrzeć ceremonię otwarcia :) Zdaję sobie sprawę, że Brazylia nie zrobiła dobrego pierwszego wrażenia, jeśli chodzi o przygotowanie wioski olimpijskiej ale emocji z pewnością nie zabraknie, także polecam! Trzymajmy kciuki za biało-czerwonych.
Wracając do skoków narciarskich. Już jutro czeka nas kolejny konkurs z serii Letniej Grand Prix. Nasi skoczkowie, jak i pozostali wyruszyli do Szwajcarii do Einsiedeln aby powalczyć o punkty do klasyfikacji generalnej, w której nadal prowadzi dumnie Maciej Kot (280 pkt.). Czwarte miejcie zajmuje Kamil Stoch (135 pkt.), 18. Jan Ziobro i Klemens Murańka (36 pkt.), 25. Jakub Wolny (26 pkt.), 28. Dawid Kubacki (25 pkt.), 31. Piotr Żyła (20 pkt.) i 39. Andrzej Stękała (10 pkt.). Jest dobrze, jednak liczę na to, że będzie jeszcze lepiej, aż miło popatrzeć na zadowolonego Kota. Mam nadzieję, że podczas tegorocznej zimy uda mu się wreszcie stanąć indywidualnie na podium jakichś zawodów PŚ :)
Po dwóch latach udało mi się w końcu otrzymać międzynarodowe kupony na odpowiedź (tzw. kupony IRC). Natrudziłam się aby jakikolwiek dostać w Poznaniu, a dziś u mnie w mieście dostałam kolejne, także nic tylko wziąć się do pisania listów. W zeszłym tygodniu uporałam się w końcu z niespodzianką dla Kamila Stocha. Miało mi to zająć z dwa miesiące a ja dałam radę w kilka dni i wyszło lepiej niż się spodziewałam, czekam więc na odzew ze strony samego skoczka. Lista zawodników, do których muszę jeszcze napisać do końca sierpnia nadal rośnie ale damy radę :) A jak u was? Dostaliście coś w ostatnim czasie?
Wraz z początkiem nowego miesiąca również i u mnie rozpoczął się nowy etap w życiu. Udało mi się dostać na wymarzoną uczelnię! :) Z racji na przyjęcie na więcej niż jeden kierunek musiałam podjąć decyzję co chcę studiować i stanęło na turystykę i rekreację. Wzięłam pod uwagę fakt, że sporo czasu poświęcam redakcji skoki24.pl, więc specjalizacja turystyka kulturowa z dziennikarstwem to coś dla mnie. Pozostaje mi teraz w pełni wykorzystać dwa miesiące wakacji :) Dziękuję za trzymanie kciuków, bardzo to cenię.
W końcu dobra wiadomość odnośnie modernizacji Wielkiej Krokwi w Zakopanem! Możecie o tym przeczytać tutaj - KLIK.
Kolejnych dwóch skoczków postanowiło zakończyć karierę skoczka narciarskiego. W obydwóch przypadkach bardzo się zdziwiłam. Mistrz Świata z Falun Rune Velta postanowił odwiesić narty na kołek i skupić się na studiowaniu sportu aby w niedalekiej przyszłości zostać trenerem. Amerykański skoczek Nick Alexander z kolei pożegnał się ze skokami aby móc pracować w szpitalu Dartmouth Hitchcock w Lebanon. Były zawodnik naprawia tam zepsute urządzenia szpitalne i pomimo tego, że praca do łatwych nie należy, Nick jest z niej bardzo zadowolony. Obydwóm byłym już skoczkom narciarskim życzę wszystkiego najlepszego i dziękuję za emocje, których nam przysporzyli :) Powodzenia! O obu sytuacjach możecie przeczytać tutaj: Rune Velta, Nick Alexander.

Aktualizacja postu (nowe autografy):
Maciej Kot

Wymiana:
Markus Eisenbichler

*.*


Kraj: Niemcy
Data urodzenia: 24 luty 1981 r. w Oberstdorfie
Klub: SC Oberstdorf
Rekord życiowy: 225 m na Letalnicy w Planicy (2004 r.)

Były reprezentant Niemiec w skokach narciarskich. Do jego największych osiągnięć sportowych w tej dziedzinie z pewnością należy srebrny medal na Mistrzostwach Świata w Oberstdorfie w 2005 r., gdzie wraz z kolegami z reprezentacji stanął na podium zawodów. Rok później wywalczył drużynowo brązowy medal, tym razem na Mistrzostwach Świata w Lotach. Posiada w swym dorobku medalowym dwa krążki: złoty i brązowy, które zostały wywalczone na Mistrzostwach Świata Juniorów w konkursie drużynowym kolejno w 1998 i 1999 roku.






Trzymajmy kciuki za naszych skoczków i naszych olimpijczyków!
Czas na RIO :)

12 komentarzy:

  1. Gratulacje :) Zapraszam do mnie: http://grafkamil.blogspot.com/2016/08/117-mariusz-jakus.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje :)
    http://autografymartynyautografy.blogspot.com/2016/08/49-vojtech-stursa.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie gratuluję! Również oglądałam ceremonię otwarcia igrzysk. :) Uwielbiam atmosferę takiej sportowej imprezy i podobnie jak Ty staram się oglądać jak najwięcej relacji. Zapraszam na nowy post. :)
    http://skokinarciarskie98.blogspot.com/2016/08/42-jakub-janda.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje
    zapraszam - http://autografykejmy.blogspot.com/2016/08/9293-klemens-muranka.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluje:-)
    Zapraszam na nowy post:
    autografyryska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń