piątek, 5 maja 2017

106. Florian Liegl

Hej wszystkim,
Po dłuższej przerwie przyszedł czas na kolejny post. Wierzcie mi lub nie ale na studiach mam teraz sporo zaliczeń w tym egzaminy, bo z końcem maja kończę semestr także mimo deklaracji, że posty będą co tydzień - niestety nie zawsze jestem w stanie słowa dotrzymać. Zdołałam jednak na bieżąco odpisywać na wasze maile także tyle z mojego udziału :)
Maj to czas przede wszystkim matur. Ja już maturę mam za sobą, rok temu zmagałam się z podobnym stresem co tegoroczni maturzyści, chciałabym jednak wszystkim piszącym życzyć powodzenia, połamania długopisów i jak najlepszych wyników. Z tego co się orientuję, to zarówno polski jak i matematyka nie były trudne, więc oby tak dalej :) Moje kolejne podejście tym razem z rozszerzonym polskim już za rok i kto wie, może poprawię matematykę, póki co muszę wybrać specjalność na studiach i obym nie dokonała złego wyboru :D Czy są wśród moich czytelników tegoroczni maturzyści?
Niezwykle przykro mi się zrobiło, że Jan Matura postanowił zakończyć karierę. Kibicowałam mu będąc dzieckiem i mimo że nie odnosił teraz wielkich sukcesów, borykał się z problemami to liczyłam, że wystąpi na Igrzyskach Olimpijskich w Pjongchang. No cóż, nic na to nie poradzimy, pozostaje życzyć mu powodzenia w prywatnym życiu. Z kolei Norweg Tom Hilde zdecydował się na jeszcze jeden sezon, czyżby oznaczało to, że po sezonie 2017/2018 przyjdzie nam pożegnać kolejnego skoczka narciarskiego? Które zakończenie kariery utkwiło wam w pamięci na przestrzeni ostatnich lat, którego skoczka z chęcią ujrzelibyście ponownie na skoczni?

*.*


Kraj: Austria
Data urodzenia: 1 luty 1983 r. w Innsbrucku
Klub: SV Innsbruck-Bergisel
Rekord życiowy: 214,5 m na Velikance w Planicy (2003 r.)

Były reprezentant Austrii w skokach narciarskich. Do największych osiągnięć tego zawodnika z pewnością można zaliczyć starty na Mistrzostwach Świata Juniorów, gdzie Florian wywalczył dwa złote krążki i jeden srebrny - wszystko w startach drużynowych. Oprócz wymienionych wcześniejszych medali, jest on indywidualnym brązowym medalistą tejże imprezy z Zakopanego (2001). Wraz z kolegami z drużyny zajął 1. miejsce na Uniwersjadzie w Turynie w 2007 r., dwa lata wcześniej stanęli na drugim stopniu podium. Florian ośmiokrotnie stawał na podium zawodów Pucharu Świata, w tym raz wygrał - miało to miejsce 1 lutego 2003 r. w Tauplitz. 
Z końcem kwietnia 2007 r. podjął on decyzję o zakończeniu kariery. W kolejnych latach został jednym z trenerów austriackiego klubu narciarskiego z Innsbrucka oraz trenerem II grupy treningowej w reprezentacji Austrii.



Udanego weekendu :)

9 komentarzy:

  1. Gratulacje:) Fajny blog, dodaje do polecanych:) Zapraszam do mnie: http://autografysisi.blogspot.nl/2017/05/5-andre-schurrle.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie bym zobaczyła na skoczni Martina Kocha. Napisałam jeszcze maila z podziękowaniem, ale nie mogę go wysłać, więc zrobię to tutaj. Bardzo dziękuję Ci za wskazówki dotyczące autografów. Bardzo ułatwiłaś mi zadanie. Powodzienia na studiach ;)
    ~ Agata

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję, świetna zdobycz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję!
    https://davidautographs.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń