piątek, 6 stycznia 2017

94. Marat Zhaparov

Cześć wszystkim,
Piszę ten post zaraz po emocjonującym konkursie Turnieju Czterech Skoczni. Miałam przyjemność oglądać te zawody w Zakopanem, gdzie jutro odbędzie się FIS Cup. Kamil Stoch wygrywa konkurs i 65. Turniej Czterech Skoczni, dzięki czemu jest drugim polskim skoczkiem, który zwyciężył w tak prestiżowej imprezie. Adam Małysz triumfował w sezonie 2000/2001. Najgroźniejszym rywalem Polaka był Daniel Andre Tande, którego bardzo mi szkoda, gdyż po wyjściu z progu w drugiej już próbie, skoczył zaledwie 117 m. Skorzystał z tego nie tylko Kamil ale też Piotr Żyła, który wywalczył dziś 3. miejsce i.. Został wiceliderem TCS! Zgodnie z przewidywaniami choroba, która dopadła Stefana Krafta w Innsbrucku, sprawiła, że nie zdołał on dojść do siebie. Polaków w konkursie rozdzielił Michael Hayboeck. Maciej Kot był dziś 5. a w turnieju był tuż za podium. Komplet Polaków punktował w ostatnim konkursie w Austrii. O konkursie możecie poczytać pod tym linkiem KLIK.
Wiedziałam, że ten sezon będzie dobry ale że aż tak to nie. Niesamowite! Przed nami polskie konkursy, mam nadzieję, że dzisiejszy dzień doda naszym zawodnikom przysłowiowych skrzydeł. Emocje nadal mną targają i aż nie wiem co tu napisać :) Ten sezon będzie nasz! Polacy liderami Pucharu Narodów już z przewagą 102 pkt. nad Austriakami.
Nie sądziłam, że jadąc w góry w ten weekend będę tu marznąć na każdym kroku. Temperatura w Zakopanem blisko -20 stopni ale chcieć to móc, więc jutro gnamy na skocznię :) Ktoś z was wybiera się na konkursy FC?
Żałuję, że nie jadę na żaden konkurs PŚ w tym sezonie, tym bardziej, że Polacy odnoszą tak niebywałe sukcesy, mimo wszystko jestem w trakcie załatwiania już wyjazdów na kolejny sezon. Czemu tak szybko? Otóż przez studia i liczne obowiązki momentami ciężko mi myśleć o skokach. W przyszłym sezonie będę na zawodach w Polsce, na niemieckiej części Turnieju Czterech Skoczni i prawdopodobnie jeszcze gdzieś za granicą. Czy jest wśród was ktoś to byłby skłonny także wybrać się na pierwszą część TCS za rok? :)

*.*


Kraj: Kazachstan
Data urodzenia: 25 sierpień 1985 r. w Ridder
Klub: Ski Club VKO
Rekord życiowy: 185 m na Letalnicy w Planicy (23 marzec 2017 r.)

Reprezentant Kazachstanu w skokach narciarskich. W mistrzostwach Kazachstanu w 2012 r. zajął 1. miejsce. Marat jest młodszym bratem skoczka Radika Żaparowa. Zadebiutował w Pucharze Świata 29 listopada 2013 r. w Kuusamo, gdzie zajął 50. miejsce.



Cóż za wspaniały polski dzień! :)
Pozdrawiam

11 komentarzy:

  1. Hej! Ja również opisałam na swoim blogu ten cudowny konkurs! Również szkoda mi Daniela, no ale widocznie tak musiało byc :/ Zgadzam się z tobą w 100 % Ten sezon będzie nasz! <3
    Gratuluję autografu :*
    https://dreamerworldfototravel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, hej :)
    Nawet mnie nie strasz, że w Zakopanem tak zimno.. zamarznę jutro! Mam nadzieję, że się spotkamy, bo oczywiście będę! Jednak przyjadę dopiero jutro z samego rana :)
    O Turnieju napisałam u siebie, także jeśli masz ochotę to zapraszam: http://oczami-skokomaniaczki.blogspot.com/2017/01/turniej-czterech-skoczni-20162017.html
    Jeśli chodzi o przyszły sezon to nie wiem jeszcze jak będzie, ale chyba pojawię się z koleżanką w Innsbrucku :)
    Aa! No i gratuluję autografu!
    Pozdrawiam Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam: http://oczami-skokomaniaczki.blogspot.com/2017/01/fis-cup-zakopane-2017-relacja-z-wyjazdu.html

      :))

      Usuń
  3. Gratuluję :) obecny sezon jest rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje autografu! Mi również bardzo szkoda jest Daniela i popłakałam się po jego skoku. Cieszę się bardzo z wygranej Kamila i dobrych występów całej polskiej kadry!
    Gratulacje!
    http://autografymartynyautografy.blogspot.com/2017/01/moje-podsumowanie-2016.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje !!!
    zapraszam do mnie na krótkie podsumowanie TCS

    http://skok2001.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje!

    http://skijumpersgrafy.blogspot.com/2017/01/53-krzysztof-biegun.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję! :)
    Zapraszam do mnie na nowy post:
    http://ski-jumping-my-life.blogspot.com/2017/01/kamil-stoch-iii.html

    OdpowiedzUsuń