środa, 9 marca 2016

68. Jan Matura

Witam,
Wisła i po Wiśle. Niestety udało się rozegrać tylko jeden z dwóch konkursów. Zapewne będąc tam na miejscu byłoby mi bardziej przykro niżeli teraz ale to miał być wyjątkowy weekend. Nigdy nie otrzymaliśmy aż dwóch dni w Wiśle. Pogoda pokrzyżowała plany organizatorom. Cieszmy się, że chociaż piątkowy konkurs się odbył. Spodziewaliście się, że to Roman Koudelka a nie Peter Prevc zwycięży? Ja wiedziałam, że na podium będzie, bo prezentował się bardzo dobrze zarówno na treningach, jak i kwalifikacjach, które zresztą wygrał. Zasłużył w 100%! Bardzo się cieszę z jego wygranej, bo w porównaniu do poprzedniego sezonu, który był dla niego bardzo dobry, teraz już tak dobrze nie jest a ta wygrana dodała mu skrzydeł. Liczyłam, że Johann Forfang powalczy o wygraną (pierwszą w karierze) ale nie udało się. Zajął najgorsze dla sportowca miejsce - 4. No a jak zaprezentowali się Polacy? Kamil znalazł się na 10. miejscu, Stefan Hula był 16., 18. Piotr Żyła, 19. Maciej Kot a 20. Dawid Kubacki. Spodziewałam się znacznie więcej po naszych zawodnikach, ale dobre chociaż to. Są kolejne punkty. Każdy liczył, że na drugi dzień uda się zaprezentować lepiej ale nie było im to dane. Pora czekać na zawody w Titisee-Neustadt (12.03-13.03).
W końcu zaczęły przychodzić do mnie listy, kolekcja się powiększa :) Zawitał nawet do mnie nawet kolejny plastron - tym razem od Luci Egloffa!
Zostały nam ostatnie konkursy Pucharu Świata 2015/2016. Sprawa Kryształowej Kuli jest już rozstrzygnięta, drugie miejsce w zasadzie też ale ciekawa jest rywalizacja między Michaelem Hayboekiem a Kennethem Gangnesem, których dzieli 22 pkt na korzyść Austriaka. Ciekawa jestem który z nich wskoczy na podium :) Zasługują obaj, ale miejsce jest tylko jedno.
Zabrałam się za podsumowanie sezonu i zaczynam żałować, że nie robiłam tego od pierwszego konkursu. Ciężko mi teraz zebrać informacje, jednakże mam nadzieję, że wam się spodoba :)
Dziękuję wam bardzo za tak liczne odwiedziny! Cenię to i aż chce mi się pisać tutaj, dodawać nowe posty. Nie mogę się doczekać, gdy pojawi się 100 post! Uszykuję wtedy coś specjalnego, może jakiś konkurs.
Koniec sezonu oznacza dla polskich skoków poszukiwanie nowego trenera. Wiele przeczytałam artykułów z wypowiedziami Tajnera i nie tylko. Kto według was powinien poprowadzić polską kadrę? Polski trener czy zagraniczny? Moim zdaniem lepsza jest druga opcja ale kto, to nie wiem, bo sporo jest osób, które by się na te stanowisko nadawały.
Michael Neumayer zakończył karierę! Prędzej czy później musiało to nastąpić ale miałam nadzieję, że jeszcze trochę poskacze. Jeden z moich ulubieńców. Serce się kraja, że już go na skoczni nie zobaczę ale wiedziałam, że ten zawodnik już chce zakończyć swoją przygodę ze skokami - powoli oswajałam się z tą wiadomością. Może i spektakularnych wyników nie miał ale dla mnie był mistrzem i nim pozostanie. Napisałam do Michaela list tuż po tym jak pojawiła się ta wiadomość. Pragnęłam mu podziękować za wszystkie piękne i długie loty oraz nie tylko. Teraz zacznie inne życie ale założę się, że będzie kibicować kolegom z reprezentacji, chociażby Severinowi Freundowi :) Powodzenia Michael! Dziękuję!

Aktualizacja postu (nowe autografy):
Robert Kranjec
Jurij Tepes
Andrzej Stękała
Taku Takeuchi
Luca Egloff
Daiki Ito

Wymiana:
Andrzej Stękała
Ilmir Hazetdinov
Ronan Lamy Chappuis
Andreas Wank
Eve-nement

*.*


Kraj: Czechy
Data urodzenia: 29 styczeń 1980 r. w Czeskim Krumlowie
Klub: Dukla Liberec
Rekord życiowy: 224,5 m na Vikersundbakken w Vikersund (26 styczeń 2013 r.)

Reprezentant Czech w skokach narciarskich. Dawniej był kombinatorem norweskim. W 2012 roku zwyciężył w klasyfikacji generalnej LPK. 14 lat temu zadebiutował w Pucharze Świata podczas konkursu w Innsbrucku, gdzie niestety nie udało mu się zdobyć punktów, uczynił to dopiero rok później w Planicy. Dwukrotnie wygrał konkurs PŚ w Sapporo w 2013 r. 



Aktualizacja (08.04.17 r.):



Pozdrawiam :)

16 komentarzy: