poniedziałek, 30 maja 2016

75. Martin Schmitt

Cześć,
Brakuje mi już słów na to jak zaniedbuje mojego bloga ale pretensje mogę mieć w zasadzie tylko do siebie. Myślałam, że maturalne wakacje obfitują głównie w odpoczynek ale w moim przypadku jest inaczej. Ciągle dużo mam pracy do wykonania, na przyjemności brakuje czasu. Udało mi się jedynie wziąć udział w dwóch kursach fotografowania, także mam nadzieję, że zdjęcia podczas LGP będą udane :) Praca z nowym aparatem do łatwych nie należy ale to pasja równie ważna co skoki także muszę to jakoś ogarnąć i wierzę, że się uda.
Wzięłam się za pisanie listów i jestem z siebie dumna, bo już kilka znajduje się u mnie na poczcie :) Pozostaje mi teraz zakupić kolejne koperty i działać dalej. Znów też muszę nadrobić wizyty na waszych blogach a widzę, że sporo tam się dzieje, więc lada chwila tam zajrzę!
Zbliża się czerwiec, czyli wkrótce wyruszy sprzedaż biletów na LGP 2016 w Wiśle! Nie mogę się już doczekać. To będzie niezapomniany wyjazd, czuję to a potem powrót we wrześniu :)
Udało mi się w końcu zaangażować w pomoc redakcji skoki24.pl. Jest mi tak wstyd, że dopiero teraz zaczęłam pracę ale mam nadzieję, że wynagrodzę to swoimi artykułami. Oto pierwszy z nich:
http://skoki24.pl/2016/05/27/hannu-lepistoe-odchodzi-na-emeryture/
Nie udało mi się pojechać do Szczecina ani do Proszowic. Sama nie wiem z czego to wynika. Chyba nie jestem zbyt zorganizowana.. Czy za rok się uda? Miejmy nadzieję, że tak! Ciężko jest mi znaleźć osobę, która byłaby zdecydowana wybrać się w taką podróż. Apropo Proszowic, zapraszam do przeczytania dwóch artykułów (w tym jeden wywiad) autorstwa Justyny Gorzkowskiej - doprawdy świetna robota :)
http://skoki24.pl/2016/05/28/iv-spotkanie-kamilem-stochem-nami/
http://skoki24.pl/2016/05/28/ewa-bilan-stoch-dla-skoki24-pl-kamil-moim-najlepszym-przyjacielem/
Przeglądałam wczoraj całą kolekcję moich autografów, które zdobyłam na przełomie kilku ostatnich lat i postanowiłam w najbliższym czasie pokazać te kartki, które są u mnie niemalże od początku. Mam nadzieję, że uda mi się dobić wkrótce do 100 posta.
Dwa dni temu (28 maja) odbył się Memoriał Pawlusiaka, który został zorganizowany w Szczyrku. Na skoczni pojawili się nie tylko zawodnicy z Polski, zaszczyt uczestniczenia w zawodach mieli także zawodnicy i zawodniczki z Czech i Włoch. Fajna sprawa :) Na HS-44 rywalizowali juniorzy E, juniorzy D oraz młodziczki, zaś na HS-77 - junior C, junior B, OPEN oraz juniorki. Wyniki prezentowały się następująco:

Junior E
1. Maciej Staszewski
2. Antoni Orawski
3. Tymoteusz Amilkiewicz

Junior D
1. Petr Vaverka (CZE)
2. Stanisław Majerczyk
3. Jan Bukowski

Młodziczki
1. Klara Ulrichova (CZE)
2. Anezka Smahlikova (CZE)
3. Natalia Kobiela

Junior C
1. Patryk Hutyra
2. Radek Selcer (CZE)
3. Adam Niźnik

Junior B
1. Dawid Jarząbek
2. Paweł Wąsek
3. Tomasz Pilch

OPEN
1. Sebastian Colloredo (ITA)
2. Artur Kukuła
3. Federico Cecon (ITA)

Juniorki
1. Magdalena Pałasz
2. Kinga Rajda
3. Joanna Szwab

Podczas okresu przygotowawczego każda reprezentacja szuka coraz to nowych rzeczy, jakiś nowinek, które wcześniej nie były brane pod uwagę. Ostatnio bowiem austriaccy skoczkowie skupili się na pracy nad pozycją najazdową trenując na lodowcu Dachstein w austriackim Ramsau. W takich nowoczesnych zajęciach udział wzięli zawodnicy z kadry narodowej ale także skoczkowie z II i III grupy szkoleniowej.
Miło poinformować, że polskie kadry szkoleniowe się rozszerzają! Podział na nowe grupy przyniósł kilka zmian, w grupie 22 sportowców znalazło się czworo juniorów. Sławomir Hankus w tym gronie trenuje jedną zawodniczkę - Anna Twardosz, zaś współpracę z Maciejem Maciusiakiem rozpoczęło trzech zawodników - Łukasz Bukowski, Tomasz Pilch oraz Paweł Wąsek! Miejmy nadzieję, że w przyszłości czekają ich same sukcesy :) Co jak co ale sporo mamy utalentowanych młodych ludzi :)
Niestety.. Przez problemy zdrowotne, głównie przez kontuzję, która się odnowiła, karierę skoczka narciarskiego musiał zakończyć Patrick Streitler - 21-letni Austriak. Do jego największych osiągnięć należy srebro na Mistrzostwach Świata Juniorów w 2014 roku z Val di Fiemme, gdzie przegrał z naszym reprezentantem - Jakubem Wolnym. To ogromna strata, ponieważ ten młody zawodnik posiadał wielki talent i byłam święcie przekonana, że uda mu się za niedługi czas trafić nawet do kadry narodowej. Kontuzje to nieodłączna część sportu. Jedne można wyeliminować, inne zaś to Ciebie eliminują z gry.

Aktualizacja postu (nowe autografy):
Noriaki Kasai

*.*


Kraj: Niemcy
Data urodzenia: 29 styczeń 1978 r. w Villingen-Schwenningen
Klub: SC Furtwangen
Rekord życiowy: 224 m w Planicy (23 marzec 2002 r.)

Były reprezentant Niemiec w skokach narciarskich. Trzykrotny medalista Igrzysk Olimpijskich w 1998, 2002 i 2010 r. Dziesięć razy stawał na podium Mistrzostw Świata. Jest on Wicemistrzem Świata w Lotach z 2002 roku. Dwukrotnie zwyciężył w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata oraz w lotach. 31 stycznia 2014 roku ogłosił zakończenie kariery skoczka narciarskiego. W obecnej chwili jest on ekspertem kanału Eurosport podczas zawodów Pucharu Świata i Turnieju Czterech Skoczni.






Do środy!
Pozdrawiam :)

15 komentarzy:

  1. Kurczę, nawet nie wiem jak Ci podziękować za te wszystkie miłe słowa! :) Cieszę się, że wywiad się podobał i mam nadzieję, że kolejne też nie zawiodą, już ja się o to postaram :D
    Gratuluję oczywiście autografów i pierwszego artykułu - bardzo udany debiut! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. gratulacje! mam nadzieję, że maturki gładko a teraz prawdziwe pomaturalne wakacje ;)
    http://skijumpersgrafy.blogspot.com/2016/05/37-halvor-egner-granerud.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje :) Zapraszam do mnie: http://grafkamil.blogspot.com/2016/05/88-cyril-despres.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje i zapraszam do mnie. Dziś plastron Krysi Guzik z Igrzysk!
    http://meandsportstars.blogspot.de/2016/06/7-krystyna-guzik-plastron-z-igrzysk-w.html

    OdpowiedzUsuń
  5. gratulacje:)
    zapraszam do mnie: http://autografyryska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje!
    http://autografymartynyautografy.blogspot.com/2016/06/35-tom-hilde.html

    OdpowiedzUsuń